Reklamační řád
Home >
Reklamační řád
-
Úvodní ustanovení
-
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a se vztahuje na zboží zakoupení prostřednictvím portálu www.amalciny-tiskoviny.cz a které bylo řádně kupujícím reklamováno.
-
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.
-
“Prodávající” je Ing. Jana Vlachová, se sídlem Bílinská 502/17, Praha 9, IČ 05781051
-
"Kupující" je každá fyzická či právnická osoba, která s prodávajícím uzavřela smlouvu o koupi zboží
-
-
Jakost zboží
-
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá, že v době, kdy kupující zboží převzal:
-
má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
-
se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
-
věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
-
je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
-
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
-
-
-
Uplatnění reklamace
-
Reklamace se uplatňují písemně v sídle prodávajícího na adrese Bílinská 502/17, Praha 9, 19000. Reklamaci je možné uplatnit vyplněním a odesláním vzorového formuláře pro reklamaci zboží. Vzorový formulář pro reklamaci zboží je v příloze tohoto reklamačního řádu.
-
Kupující je prodávajícímu při reklamaci povinen doložit datum koupě reklamovaného zboží daňovým dokladem, záručním listem či jiným věrohodným způsobem.
-
Kupující nemá nárok na uplatnění reklamace za vadu, která již byla uplatněna v minulosti či na ni byla poskytnuta sleva z kupní ceny daného zboží.
-
Kupující má nárok nanáhradu nákladů spojených s reklamací v nutné výšiv případě, že reklamace byla prodávajícím uznána jako oprávněná. V ostatních případech náklady spojené s reklamací hradí kupující.
-
-
Odpovědnost za vady zboží
-
Kupující je povinen při převzetí zboží řádně prohlédnout. Zjevné poškození zboží nebo jeho obalu při doručování je třeba ihned řešit s dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu (přepravního listu).
-
Zjistí-li kupující na zboží vady, je povinen tyto vady neprodleně reklamovat.
-
Práva z odpovědnosti za vady zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
-
mechanickým poškozením zboží,
-
používáním či skladováním zboží v podmínkách, které svou povahou použití zboží vylučují,
-
užíváním v rozporu s návodem k použití či s obecně známými pravidly užívání,
-
nesprávnou údržbou zboží.
-
-
-
Lhůty pro reklamaci
-
Není-li dohodnuto jinak, činí záruční lhůta 24 měsíců.
-
Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v opravě.
-
V případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje lhůta reklamovaného zboží.
-
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se kupující a prodávající nedohodnou na delší lhůtě. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující (dle § 607 občanského zákoníku). Nebude-li vada odstraněna včas, má kupující právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny anebo od smlouvy odstoupit.
-
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 13. června 2017. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
Příloha: Formulář pro uplatnění reklamace